digitaalinen transformaatio

 

Maailman suurimpien ja edistyksellisimpien yritysten kanssa löydettyjä keinoja digitaaliseen muutokseen. Autamme sinua ottamaan nämä opit käyttöön.

Digitalisaatio ja digitaalinen transformaatio ovat kuumimpia aiheita yhteiskunnassamme. Digitaalisuus muuttaa tapaamme toimia arkielämässä sekä bisneksessä. Digitaalinen muutos vaatii yritykseltä uskallusta ja perinpohjaista pohdintaa omasta olemassaolosta. Puramme kanssasi digitaalisuuden asiat osiksi ja autamme sinua uskaltamaan.

Käytännössä digitalisaatio tarkoittaa muutosta - joko vanhan kehittämistä digitaalisen avulla, digitaalisen tuomista vanhan rinnalle tai vanhan korvaamista digitaalisella. Yrityksen digitaalinen muutos voidaan jakaa kolmeen osaan: digitaaliseen asiakaskokemukseen, digitaalisiin liiketoimintamalleihin ja operatiivisten toimintojen digitalisointiin.  

 
digital.jpg
 

Digitaalinen transformaatio käytännössä

Yrityksen digitaalinen transformaatio voidaan jakaa kolmeen osaan: digitaaliseen asiakaskokemukseen, digitaalisiin liiketoimintamalleihin ja operatiivisten toimintojen digitalisointiin. Suurta murrosta tulee myös johtaa digistrategian, rohkaisemisen, hallinnon ja mahdollistamisen kautta.

Digitaalinen asiakaskokemus

Internet ja digitaaliset alustat ovat muuttaneet ihmisten tapoja kommunikoida, hankkia informaatiota ja ostaa. Tämän myötä ostokäyttäytyminen on myös muuttunut radikaalisti niin B2B- kuin B2C -sektoreilla. Tämän vuoksi asiakaskokemuksen digitalisointi on yrityksen digitaalisen transformaation ytimessä. Onnistunut digitaalinen asiakaskokemus luodaan asiakasta ja asiakaskäyttäytymistä ymmärtämällä sekä rakentamalla kyvykkyydet asiakkaan palveluun digitaalisissa kanavissa.

Operatiivisten toimintojen digitalisointi

Älykkäät ratkaisut ja kasvavat datamäärät tarjoavat mahdollisuuksia uudelleenajatella ja -suunnitella operatiivisia prosesseja täysin uudella tavalla. Käyttämällä digitaalisia resursseja ja työkaluja on mahdollista tehdä yrityksen liiketoiminnasta tehokkaampaa ja sujuvampaa. Tekniikka ja teknologia eivät ole päämääriä operatiivisten toimintojen digitalisoinnissa, vaan tavoitteena onkin luoda uusi ja parempi tapa arvoketjulle hyödyntämällä digitaalisia ratkaisuja.

Digitaaliset liiketoimintamallit

Digitalisaation myötä monet ennen suljetulta tuntuneet markkinat ovat muuttuneet avoimiksi ja paikalliset markkinat globaaleiksi. Kilpailu kiristyykin monilla markkinoilla jatkuvasti. Tuotteiden palvelullistaminen (X-as-a-Service), alustatalous ja helposti skaalautuvat liiketoimintamallit auttavat uusia yrityksiä nopeaan ja globaaliin kasvuun sekä perinteisiä yrityksiä uudistamaan ansaintamallejaan. Liiketoimintamallien uudistamisella on laaja skaala [aina yksittäisten tuotteiden ja palveluiden uudistamisesta koko alaan liittyvään murrokseen], jota voidaan hyödyntää yritykselle parhaiten sopivalla tavalla.

Digitaalinen transformaatio eri toimialoilla

Vaikka kaikki kolme digitalisaation aluetta ovat tärkeitä, painotukset osa-alueiden toteuttamiselle voivat vaihdella toimialasta riippuen. Vähittäiskaupassa asiakaskokemuksen digitalisointi on elinehto toiminnalle 2020-luvulla, kun taas logistiikka-alalla operatiivisten toimintojen digitalisointi ja automatisointi luo suuren kilpailuedun markkinassa. Jos sinua kiinnostaa miten digitalisaatio vaikuttaa omaan yritykseesi ja toimialaasi, keskustelemme siitä mielellämme.

 

 

HERÄSIKÖ MIELENKIINTOSI?

Mietit sitten yksittäisen osa-alueen tai koko paletin uudistamista, keskustelemme mielellämme kanssasi digitaalisesta transformaatiosta tarkemmin. Teemme digitaalisen transformaation konsultointia monimuotoisesti, aina yhden työpäivän konsultaatioista pitkäaikaisiin kumppanuuksiin. 

Jos olet kiinnostunut keskustelemaan lisää, jätä meille yhteydenottopyyntö alta. Olemme sinuun yhteydessä haluamallasi tavalla ja keskustelemme kanssasi ajatuksistasi ja tavoitteistasi. Tämän jälkeen voimme yhdessä arvioida palveluidemme hyötyä sinulle ja mahdollisesti sopia palaveria yhteistyön käynnistämiselle.